Personální Poradenství
A proč nás?
V současné době, kdy svět ovládá Internet, dochází k
výraznému vývoji metod a nástrojů v oblasti náboru a najímání zaměstnanců. Roli
rozsáhlých náborových týmů dnes z velké části dokáží suplovat sociální média a
množství online nástrojů, které jsou využívány jako efektivní prostředek pro
vyhledávání nových kandidátů. Takto postupuje dnes již více než 80 procent
organizací. V našem workshopu Vám ukážeme praktické příklady moderního náboru a
naučíme Vás jak sociální sítě a média využívat.
A co si lépe vybrat zaměstnance?
Provádíme analýzu profilu uchazeče a získáme tak
informace o jeho motivaci, potřebách a rozvojovém potenciálu. Službu provádíme v těchto oblastech:
· Výběr uchazečů na konkrétní pozice
· Složení týmu a jeho analýza, včetně
organizace
· Ohodnocení osobního potenciálu
· Párový pohovor
· Měření spokojenosti, analýza
firemní kultury
· Snížení fluktuace zaměstnanců
· Poradenství v oblasti kariérního
plánování
Personálně konzultační proces
probíhá mezi konzultantem a
jeho klientem, jedná se vždy o společnou aktivitu, která vede k řešení
specifického problému a k vyřešení změn nebo problémů. Důležité je vždy
setkat se se všemi zainteresovanými osobami.
Ve vstupní fázi se kontaktujeme se zadavatelem a pohovoříme s ním o
problémech či změnách, které zadavatel hodlá nebo plánuje řešit nebo
zavést do firmy.
Jako další fáze je hloubková diagnóza problému a analýza faktického
stavu. Na základě zjištěných informací už personální konzultant přemýšlí o
návrhu řešení problémů.
Třetí fáze slouží k naplánování aktivit. Personální
poradce pracuje na alternativách řešení, následně vypracuje plán změn a
doporučení.
Čtvrtá fáze je konzultační fází, kterou je realizace změn a návrhů
vypracovaných personálním poradcem ve spolupráci s klientem. V této fázi
se můžou objevit nově vzniklé skutečnosti a překážky, které vedou
k dodatečným změnám v projektu nebo plánu.
Pátá a poslední fáze se týká zakončení celého personálně poradenského
procesu. Dochází ke zhodnocení projektu a přístupu k řešení problému, dále
se hodnotí změny a dosažené výsledky, a to z pohledu zákazníka.
A co takhle personální audit?
Personální audit je
konkrétní a detailní analýza specifikované oblasti, jako je určité téma nebo
proces u klienta, jehož cílem je zjistit aktuální stav a navrhnout optimální
řešení či doporučení na zlepšení. Proces je založen na sběru aktuálních dat
přímo uvnitř organizace a tedy vždy ušit na míru současné situaci u klienta.
Poté následuje vyhodnocení a zpracování podrobné zprávy, jejíž samozřejmou
součástí je návrh změn a doporučení v jednotlivých zkoumaných oblastech.
Co získáte personálním auditem
Audit zajistí objektivní posouzení současného stavu
oddělení a přinese návrhy vedoucí k optimalizaci. Slouží k mapování motivace
zaměstnanců, jejich očekávání v oblasti rozvoje. Již malé změny
vedou k zefektivnění, které se významně projeví například v nárůstu ukazatelů
ziskovosti a snížení nákladů. Vedlejším výsledkem je i zvýšení spokojenosti a
loajality zaměstnanců.
Co přináší personální – procesní audit
· Konkrétní přehled skutečného stavu
procesů Vaší firmy.
· Jasně definované silné a slabé
stránky.
· Návrh řešení na eliminování slabých
stránek jednotlivých personálních procesů.
· Doporučené postupy, které Vám
zajistí efektivnost vynakládaných prostředků v oblasti lidských zdrojů nebo
dílčích oddělení.
· Kontrola řízení a rozvoje lidských
zdrojů, dodržování interních předpisů.
· Informace o nových trendech v
oblasti řízení organizací a rozvoje lidských zdrojů.